Creative Madness - Superminds

WHY

Met SUPERMINDS Creative Madness kennen we geen grenzen. Er zijn namelijk geen grenzen te stellen aan creativiteit. En laat dat nu net onze ‘middle name’ zijn. We willen mooie, nieuwe, originele, vermakelijke, en ontroerende dingen maken die treffen. Aankomen recht in je hart, of in je hoofd. Want met een steengoed concept, door vertaald in creatief beeld, met pakkende copy, creëer je content die raakt. Precies op de juiste plaats.

Creatief word je niet, dan ben je, in hart en nieren. Het is de core van onze organisatie, het hart van de zaak. Wanneer je dit uitstraalt vanuit je zijn, wordt het een tweede natuur, iets authentieks, iets wat past bij jou als merk of organisatie.  En dat hebben meerdere organisaties en merken met lef al eerder door gehad. Die kozen dan ook voor SUPERMINDS als creatief partner. Dus wil je buiten de lijntjes kleuren, of liever gezegd helemaal geen lijnen zetten, dan kies je voor SUPERMINDS.

HOW

SUPERMINDS is niet het traditionele reclame- of marketingbureau wat je wellicht nog gewend bent. Wij werken volledig transparant en flexibel in een ‘next level’ werkmodus middels onze Marketing On Demand partnerships. Dit betekent dat wij niet gebonden zijn aan plaats of tijd en altijd in direct contact staan met jouw organisatie. Dit scheelt tijd én dus geld. Geen uurtje-factuurtje, maar één prijs voor al jullie marketingactiviteiten. Met onze Marketing On Demand service, zijn wij als het ware het verlengstuk van jouw marketingcommunicatie afdeling en zijn we inzetbaar wanneer jullie daar behoefte aan hebben. Wij zijn elke dag vol passie met onze uitgebreide marketing expertises bezig. Dat resulteert in snelle reacties, goede service en zo nodig een volledige ontlasting van je interne organisatie zonder dat je hiervoor een extra FTE hoeft aan te nemen. En dát noemen wij dan weer slim samenwerken!

Een plan is niets zonder een goed doordacht concept. Een kapstok, paraplu of de kop met de staart. Dat begint uiteraard bij een heldere basis. Een strakke strategie met een on point positionering. Hoe we dit doen?

Wij zeggen altijd “het is een proces” vooral bij de creatieve doorvertaling van een concept naar campagne realisatie. En dat kan op elke (on)denkbare manier. Communicatie met al haar middelen is namelijk oneindig. Welke?

Uiteraard moet er een raamwerk staan, maar zonder spraakmakende inhoud is er sowieso geen kans van slagen. Wij weten als geen ander hoe we jouw boodschap op de juiste manier moeten door vertalen. Hoe dan?

WHAT

Wij zijn ontzettend trots op onze partners en all the cool stuff wat we tot nu toe voor hen hebben mogen creëren.

Een kleine graai uit onze Creative Madness box levert de volgende SUPER-cases op. Watch ‘em and smile!

IF YOU DON’T TRUST US, TRUST THEM

COOL STUFF

MARMITEK

Al sinds 2017 is SUPERMINDS Marketing On Demand partner van Marmitek. Marmitek fabriceert sinds 1997 oplossingen voor de consument om overal in en om de woning beeld en geluid beschikbaar te maken en te kunnen bedienen. Oplossingen die helpen wanneer een standaard accessoire zoals bijvoorbeeld een HDMI-kabel niet tot de mogelijkheden behoort of ongewenst is. Om bestaande- en nieuwe apparatuur in huis goed met elkaar te laten functioneren heeft Marmitek de handigste oplossingen. Daarnaast heeft Marmitek met hun Smart ME lijn diverse slimme oplossingen om je huis of bedrijf, duurzamer, veiliger en sfeervoller te maken met één druk op de knop. Alle producten zoals een slimme deurbel, lamp, stekker of camera zijn plug and play en staan met elkaar in verbinding. Je hebt enkel de Smart ME app en een wifiverbinding nodig.

Als Marketing On Demand partner fungeren wij al jaren als het verlengstuk van de marketingafdeling van Marmitek. Zo zijn wij initieel verantwoordelijk geweest voor de herpositionering en rebranding van Marmitek – Stay Connected. Met dit als vertrekpunt in onze samenwerking hebben we van daaruit alle media en middelen opnieuw ontwikkelt, van verpakkingsmaterialen, productsheets, inserts, how to video’s tot advertenties, interactieve brochures, social media en displayontwikkeling. Samen met het team van Marmitek zijn wij dagelijks verantwoordelijk voor alle marketing- en communicatie uitingen en campagnes in binnen- en buitenland. SUPERMINDS levert middels Marketing On Demand een fullservice aanvulling en ontzorging van hun marketingafdeling door het leveren van proactief advies, ontwikkeling, productie en activatie.

COOL STUFF

VAPIANO NEDERLAND

Met meer dan 130 restaurants verspreid over 28 landen is Vapiano met haar ‘fast casual dining’ formule één van de grootste ter wereld. Ook in Nederland groeit het aantal vestigingen gestaag en wint het meer en meer aan populariteit. Vapiano staat bekend om hun 100% homemade pasta, maar is bijvoorbeeld ook razend populair om hun verse pizza’s die je volledig zelf kunt samenstellen. Hun fast casual dining formule is hun signature, waarbij je niet in de rij hoeft te wachten op je gerecht. Sinds Covid-19 doen meer restaurants het, maar Vapiano heeft het jaren geleden al uitgevonden; smart ordering. Aan tafel, de QR-code scannen met je smartphone en via de digitale menukaart, selecteert en betaalt de gast zijn favoriete gerechten en drankjes. Daarna is het bij Vapiano sit back and relax en wordt je bestelling naar je tafel gebracht.

Als Marketing On Demand partner van Vapiano Nederland is SUPERMINDS nauw betrokken geweest bij de rebranding van het merk en hebben we in Nederland de slogan ontwikkelt: ‘Vapiano is er voor jou.’ Het laden van deze merkgedachte heeft zich door vertaald in diverse marketing- en communicatiemiddelen zoals social media, leaflets, stoepborden, raambestickering, menukaarten, verpakkingsmaterialen and many more. Als verlengstuk van hun marketingafdeling schakelen we pro-actief op dagelijkse basis om op die manier on top the brand te blijven. Middels onze online weekly meetings, onze maandelijkse dagen op locatie en onze Quality meetings op kwartaalbasis, blijven we vooruitlopen op wat komen gaat, kunnen we snel schakelen en transparant samen werken. Iets wat zeer gewaardeerd wordt in een gelijkwaardig partnership als die op Marketing On Demand basis.

COOL STUFF

KROON BIER

Bij Kroon Bier doen ze het graag allemaal nét even wat anders dan de rest. Stel: je bent een tapper op zoek naar een lekker biertje voor op je tap. Dan heb je geen zin in gedoe, toch? Bij Kroon Bier introduceerden ze daarom de nieuwe manier van bier bestellen. Kroon is het kwaliteitspilsener dat je met je mobiel, tablet of laptop vandaag bestelt en morgen tapt. Snel, simpel en altijd voor de beste prijs. Of je nu twee of tweeëntwintig fusten bij ze bestelt. En aan contracten doen ze niet. Wel de fusten, maar niet de lasten dus.

Om bovenstaande overtuiging te introduceren in de markt bij de juiste doelgroep wilde Kroon Bier een ludieke campagne niet op, maar rondom de Horecava in Amsterdam. In samenwerking met Today is Canday realiseerden wij daarom een spraakmakende guerilla marketingcampagne waarbij gold: ‘Instappen = biertappen’. Een ludieke shuttleservice van het station naar de Rai waarbij bezoekers van de Horecava tijdens de rit snel en simpel uitleg kregen over de voordelen van bier bestellen bij Kroon Bier. Voor de campagne gold dat deze effectief én meetbaar moest zijn. En daarom namen we van alle gebruikers van de shuttleservice hun naw-gegevens op, waarbij ze automatisch kans maakten op gratis fusten bier. Wie wil dat nu niet? Daarnaast ontvingen alle bezoekers van de Horecava een bierviltje met daarop een unieke kortingscode zodat we direct konden meten hoeveel mensen er via deze campagne uiteindelijk alsnog bestelden. Het resultaat was boven verwachting, succes gegarandeerd dus!

COOL STUFF

LINDENHAEGHE

Al sinds 2017 is SUPERMINDS Marketing On Demand partner van Lindenhaeghe Opleidingen. Lindenhaeghe is al 15 jaar het nummer 1 opleidings-, trainings- en exameninstituut van Nederland voor de financiële professional. Bij Lindenhaeghe kun je terecht voor vakgerichte (financiële) opleidingen, examens en trainingen op het gebied van persoonlijke ontwikkeling. Het uitgangspunt hierbij is dat continuïteit en verbetering van zowel kennis als vaardigheden op een deskundige en prettige manier geborgd wordt. Lindenhaeghe staat voor een leven lang ontwikkelen met een glimlach.

Als Marketing On Demand partner fungeren wij al jaren als het verlengstuk van de marketingafdeling van Lindenhaeghe Opleidingen. Gestart vanuit een strategische vraag om een herpositionering en rebranding van het bedrijf te realiseren, ontwikkelden wij de conceptgedachte ‘Ontdek, Ontwikkel, Ontplooi, Overtref jezelf’. Hier hebben we duidelijke personas aan gekoppeld welke elk voor een duidelijke doelgroep stonden. Op deze manier hebben we met hen in het vizier, heldere en doelgerichte campagnes kunnen uitdenken. Niet alleen een compleet nieuwe huisstijl, maar ook de doorvoer van de nieuwe bedrijfsuitstraling in zowel in- als externe communicatiemiddelen hebben we uitgevoerd. Als Marketing On Demand partner hebben we met het team van Lindenhaeghe wekelijks en vaak zelfs dagelijks overleg. Samen dragen we de verantwoordelijkheid voor alle marketing- en communicatie uitingen en on- en offline campagnes. SUPERMINDS levert middels Marketing On Demand een fullservice aanvulling en ontzorging van hun marketingafdeling door het leveren van proactief advies, ontwikkeling, productie en activatie.

COOL STUFF

FILE FOOD FESTIVAL

Met de succesvolle awareness campagne ‘File Food Festival’ hebben we als creatief bureau willen laten zien hoe effectief guerilla marketing kan zijn. We namen een probleemstelling en bedachten hier een creatieve, spraakmakende oplossing voor die de tongen los maakten. In een wereld waarin alles 24/7 voorhanden is en waarbij biologisch, vers en duurzaam de norm is, viel het ons op dat dit niet het geval was langs de snelweg. Want waar je wordt doodgegooid met pop up restaurants, versmarkten, snackhuts en foodhubs, laat de eetbeleving langs de snelweg weinig tot de verbeelding over. En met name na 20 uur komt men niet veel verder dan het verpakte broodje kaas of de grote gele M langs de weg. Wij dachten, dit moet ook anders kunnen! En bedachten het File Food Festival; een foodtruckfestival langs de A2 van Den Bosch tot Amsterdam en vice versa. In samenwerking met The Food Line Up bezetten we alle tankstations langs de A2 met diverse originele foodtrucks tot de nok toe gevuld met de lekkerste en vooral verse gerechten. SUPERMINDS heeft al jaren een enorm goede verstandhouding met de media en wist daarom al snel de aandacht te trekken van diverse radiostations, televisieprogramma’s, sociale media en dagbladen.

Het resultaat: de file verplaatste zich van de snelweg naar de tankstations waar men gratis kon proeven. Menigeen hopte van station naar station om alle foodtrucks langs te gaan. Veel media kwamen ons bezoeken of belden met ons in hun uitzendingen tijdens de activatie, van 3FM, Radio538 tot RTL Boulevard, we hebben ze allemaal kunnen meenemen in onze belevingswereld. De eetbelevingsdiscussie was er dus wel degelijk één van velen, waar ook het meest toonaangevende energiebedrijf ter wereld met ruim 400 tankstations in Nederland gehoor aan gaf en met ons om tafel ging om hier een vervolg aan te geven. Missie geslaagd dus!

COOL STUFF

HIT

Al ruim 10 jaar is HIT dé kennispartner voor ondernemend Nederland op het gebied van energie en verduurzaming. Met hun slimme oplossingen faciliteren zij ondernemers om te verduurzamen, terwijl ze grip hebben op hun kosten. Zo creëren ze samen synergie voor een duurzame toekomst. HIT baseert zich hierbij op feiten. Ze maken energiedata transparant en meetbaar waarbij ze de behoeften van een onderneming verkennen. Zo ontstaat inzicht. HIT kent de nieuwste wetgeving en technologie, wat zich door vertaalt naar slimme oplossingen voor een onderneming. HIT werkt samen met hun klanten stap voor stap aan een duurzame en bestendige toekomst voor volgende generaties.

Toen wij mochten pitchen voor de herpositionering en rebranding van HIT hadden wij al snel helder hoe de conceptgedachte van ‘het nieuwe HIT’ zou luiden: HIT ontzorgt je toekomst. En met het opnieuw laden van de letters van HIT, maakten we in één keer duidelijk waar HIT voor stond: Helder, Intelligent en Toekomstgericht. Hiermee wonnen we uiteindelijk de pitch en ook HIT geloofde in een gelijkwaardige samenwerking als partners op Marketing On Demand basis. Daarmee konden we gelijk aan de slag met de lading en betekenisgeving van hun merken: HIT Profit, HIT Sports en HIT Expert. Een enorme uitdaging, waar wij samen met het team van HIT tot zover aardig in geslaagd zijn. Alle media en middelen, zowel op online als offline marketinggebied vallen onder onze verantwoordelijkheid en voeren wij op een dagdagelijkse basis uit. In nauw overleg met het team van HIT schakelen we veelvuldig in alle openheid en transparantie en zijn wij hun flexibele schil voor al hun marketing- en communicatievraagstukken.

Welcome SUPER-member!

Bevestig je inschrijving via de link in je mail!

Check ook even je spambox.