Search
TOP
SUPER-spot! Mobiele trends en digitalisering | SUPERMINDS
13559
post-template-default,single,single-post,postid-13559,single-format-standard,eltd-core-1.1.1,awake-ver-1.1,eltd-smooth-scroll,eltd-smooth-page-transitions,eltd-mimic-ajax,eltd-grid-1200,eltd-blog-installed,eltd-default-style,eltd-fade-push-text-top,eltd-header-standard,eltd-sticky-header-on-scroll-down-up,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-menu-item-first-level-bg-color,eltd-dropdown-slide-from-left,eltd-,eltd-fullscreen-search eltd-search-fade,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

SUPER-spot! Mobiele trends en digitalisering

SUPER-spot! Mobiele trends en digitalisering

Mobiele trends en digitalisering: Hoe moet het niet? Zo moet het wel!

Wat zijn de mobiele trends en digitalisering nou eigenlijk? Er wordt per dag gemiddeld 8,33 uur besteed aan media (tv, computer, gamen, smartphone, tablet) waarvan gemiddeld 3 uur op de smartphone. Twee jaar geleden werd er voorspeld dat het gebruik van tablets zou groeien, echter is het gebruik van tablets vanaf 2015 niet meer gestegen. De digitale economie biedt bedrijven veel kansen. Het aantal online aankopen blijft stijgen. De smartphone wordt hierbij steeds vaker gebruikt, de desktop steeds minder. Online kanalen bieden een podium om de boodschap te delen en de consument te bereiken.

 

3

 

Wat wordt de trend op smartphones gebied?

De smartphone wordt het meest gebruikt voor social media en voor algemeen internetgebruik binnen de browser. De verwachtingen voor de toekomst zijn veelbelovend:

  • Er wordt verwacht dat Pinterest door zal breken. Het zal namelijk mogelijk worden om gesponsorde pins toe te voegen. Hierdoor kun je als bedrijf dus specifiek adverteren. Pinterest wordt op dit moment nog meer gezien als zoekmachine dan als social media platform.
  • Vanaf 15 juni 2017 hoeven er geen roamingkosten meer betaald te worden. Dit houdt in dat de prijzen voor bellen, sms’en en internetten door heel Europa gelijk zijn. Hierdoor wordt er verwacht dat het gebruik van de smartphones alleen nog maar meer zal toenemen.
  • Het algemene gebruik van smartphones stijgt, mensen pakken steeds vaker de telefoon om snel even iets op te zoeken of snel even ergens naar te kijken. Ook wordt er verwacht dat het aantal online aankopen blijft stijgen, en dat de smartphone nóg vaker gebruikt wordt in plaats van de desktop of tablet. In de afgelopen jaren zijn consumenten steeds meer tijd online gaan spenderen. Door de online ontwikkelingen zal deze lijn ook blijven stijgen.

 

2

 

Mobiele trends en digitalisering: Profiteren van de digitale economie

Door de mogelijkheden die smartphones en het internet tegenwoordig bieden ligt de macht steeds meer bij de consument. De consument heeft namelijk altijd en overal toegang tot het internet. In fysieke winkels zie je dit gebeuren: mensen bekijken de producten en zoeken online extra specificaties op en kijken waar ze het product het goedkoopst kunnen kopen.

Ondanks het feit dat de macht bij de consument ligt, kun je hier als bedrijf wel degelijk op inspelen.

Hierbij zijn wel een aantal valkuilen:

  • Actief zijn op kanalen die absoluut niet aansluiten bij het bedrijf, dit is zonde van de energie.
  • Het delen van berichten op social media die niet passen bij de doelgroep.
  • Niet analyseren: zonder online analyse weet je niet wat gewerkt heeft en wat niet.

Maar hoe moet het dan wel!?

  • Zorg voor een mobielvriendelijke website.
  • Test de berichten die op social media geplaatst worden eerst via mobiel, het kan zijn dat er bijvoorbeeld een plaatje wegvalt wanneer een bericht via mobiel bekeken wordt.
  • Ken je doelgroep en ben actief op de kanalen waar de doelgroep actief is.
  • Snelheid wordt ook steeds belangrijker, zorg dus voor een snelle website door bijvoorbeeld geen grote bestanden te plaatsen.

Om optimaal te profiteren van de mobiele trends en digitale economie is het ook belangrijk om te kiezen voor een juiste strategie. Begeleiding of scholing is hierbij belangrijk. Zonder kennis zal het rendement erg laag liggen. Zo wordt slechts 2% van de reizen via de smartphone geboekt. Meten is weten! Het grote voordeel van online is dat álles gemeten kan worden. Big data zorgen ervoor dat bedrijven steeds beter in kunnen spelen op de behoeften van de consument.

SUPERMINDS begeleidt bedrijven bij de kansen die de digitale economie ons biedt. Mail of bel ons even voor een vrijblijvende online brainstorm via seeyou@superminds.nl of 073-6580090. We helpen jouw bedrijf graag naar the next level!

No Comments

Leave a Reply