Search
TOP
2019 wordt het jaar van gepersonaliseerde content | SUPERMINDS
14993
post-template-default,single,single-post,postid-14993,single-format-standard,eltd-core-1.1.1,awake-ver-1.1,eltd-smooth-scroll,eltd-smooth-page-transitions,eltd-mimic-ajax,eltd-grid-1200,eltd-blog-installed,eltd-default-style,eltd-fade-push-text-top,eltd-header-standard,eltd-sticky-header-on-scroll-down-up,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-menu-item-first-level-bg-color,eltd-dropdown-slide-from-left,eltd-,eltd-fullscreen-search eltd-search-fade,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.2,vc_responsive

2019 wordt het jaar van gepersonaliseerde content

SUPERMINDS / Trends  / 2019 wordt het jaar van gepersonaliseerde content

2019 wordt het jaar van gepersonaliseerde content

Als alle ophef rond gepersonaliseerde content één ding bewijst, dan is het wel dat het werkt! Door personalisatie bekijken mensen meer content, klikken consumenten vaker en kopen ze meer producten. Gepersonaliseerde content is hiermee essentieel voor 2019. Want bijna elk product dat je kunt verzinnen, is al veranderd in een dienst of gaat binnen afzienbare tijd veranderen. Consumenten hebben geen behoefte meer aan bezit, ze willen vooral profiteren van functionaliteit. Geen wasmachine meer kopen, maar huren. Geen auto meer bezitten, maar voor een vast bedrag per maand private leasen of een Greenwheels-achtige constructie.

Je kunt niet meer om persoonlijke content heen

Door de afname aan bezit en de toename aan personalisatie bij consumenten, is er tegenwoordig voor bijna alles een abonnementsmodel. Er ligt namelijk veel meer nadruk op een persoonlijke omnichannel-relatie tussen het bedrijf en de klant. Dit zorgt ervoor dat veel bedrijven niet meer om persoonlijke content heen kunnen. Dus moet je een marketeer nauw betrekken bij de hele operatie om je klant tevreden te kunnen stellen.

Verlies de relevantie niet uit het oog

Wat je echter in het communicatieproces moet zien te voorkomen, is dat je de relevantie uit het oog verliest. Resultaten uit het verleden geven toch geen garantie voor de toekomst? Dat geldt ook voor persoonlijke content. De beste klantervaring moet altijd in het achterhoofd gehouden worden.

 

 

Gebruik een gezonde dosis verstand

Succesvolle personalisatie gebaseerd op data kan niet plaatsvinden zonder een gezonde dosis verstand. Te veel personalisatie op basis van data leidt namelijk tot een filterbubbel waar de klant geen behoefte aan heeft. Het telkens opnieuw laten zien van dezelfde content en hem hiermee helemaal te bestoken met je algoritme. Of aanbiedingen die hem tot in de lengte van dagen blijven achtervolgen. Het voorkomen van deze echoput van het voorschotelen van dezelfde content is killing. Maar hoe voorkom je dat je klanten telkens hetzelfde voorzet?

 

Voorkom een informatie luchtbel

Ga van breed naar smal en daarna weer naar breed. Hiermee voorkom je de informatie luchtbel en ga je lange termijn relaties aan met je doelgroep. Volg een actie van een klant op korte termijn op met dezelfde content, maar biedt hem daarna weer een brede selectie aan. Als je in de markt bent voor kinderwagens, dan is dat ook tijdelijk, dus blijf je klant dan niet bestoken met dezelfde soort content.

 

Cross-sectorale innovatie

We willen deze blog even afsluiten met cross-sectoraliteit. Dit houdt in dat innovatie bijna altijd in meerdere sectoren plaats vindt. Dit is ook een manier om te inspiratie op te zoeken om zelf te innoveren. Zo gaat KPN volgend jaar ook een test met gepersonaliseerde reclame op tv starten. Uiteraard gebaseerd op kijkgedrag en de consument moet hier wel toestemming voor geven. Ook digitale magazines halen conversie uit personalisatie en deze wordt alleen maar populairder. Meer dan 4,6 miljoen Nederlanders bekijken namelijk een digitale folder. Doormiddel van dynamische content is het mogelijk om aanbiedingen te personaliseren. Ook kan content getoond worden op basis van omgevingsfactoren. Is er bijvoorbeeld regenachtig weer voorspeld? Dan krijgt de bezoeker een regenjas te zien in de folder.

 

Bij ons staan relevantie en creativiteit op nummer 1

Niet alleen in eerdergenoemde branches wordt geïnnoveerd. Bijna 3 jaar geleden startten wij bij SUPERMINDS al met het genereren van persoonlijke content creatie. Onze klanten hadden namelijk toen al behoefte aan een persoonlijke lange termijn relatie met hun klanten. Met name specialiseerden we ons in social media, maar ook met betrekking tot SEO/SEA en online campagnes gaan we voor goud! Bij ons staan relevantie en creativiteit op nummer 1. We adviseren onze klanten dan ook pro-actief, maar het is nog altijd aan de klant zelf om te bepalen welke koers we gaan varen. Voor nu varen we graag vol gas vooruit het nieuwe jaar in waar de wind in onze zeilen ons weer naar nieuwe wateren leidt! To be continued… 

 

No Comments

Leave a Reply