LET'S PLAY - Superminds

LET’S PLAY

Musea en tentoonstellingen zoeken steeds meer meetbare- en creatieve interactie met hun publiek. Het vergroten van de beleving zorgt voor een langer verblijf en een intensere band met de kunst of kunstenaar. Een langere verblijfsduur zorgt ervoor dat de kunst of een expositie welke een verhaal vertelt, beter wordt begrepen. Elke verhaallijn heeft haar eigen dynamiek en vaak een eigen doelgroep. Door middel van Augmented Reality kunnen we extra beleving en storytelling toe voegen aan een kunstwerk of expositie, waardoor het verhaal echt tot leven komt en het publiek verrast. De traditionele uitlegbordjes naast kunstwerken steken we in een compleet nieuw digitaal jasje.

Tijdens de Museumnacht werd door onze collega’s in Amsterdam, ’s werelds eerste digitale pop-up museum met Augmented Reality in een metronetwerk gerealiseerd: de Let’s Play Gallery. Via Augmented Reality scanden bezoekers de kunstwerken met hun smartphone of een ander mobile device. Bezoekers kregen hiermee direct aanvullende informatie over de werken en de makers. Met een upcoming Talent Contest konden bezoekers direct stemmen op hun favoriete kunstenaar of artwork. In totaal deden maar liefst 40 kunstenaars verdeeld over 58 schermen op 3 pleinen en het Centraal Station mee die middels Augmented Reality uitleg gaven over hun kunstwerk of hun werken tot leven lieten komen. The Art of Digital werd hiermee letterlijk getoond.

Welcome SUPER-member!

Bevestig je inschrijving via de link in je mail!

Check ook even je spambox.

BECOME A SUPER-MEMBER!

Ontvang onze Members-Only Monthly Mail, dé must have marketing newsletter met tips, tricks, trends en topartikelen die je niet wilt missen.