fbpx
TOP

Blog

SUPERMINDS / Inspirational  / De gebruikerservaring verhogen door content creatie

De gebruikerservaring verhogen door content creatie

Flip the script!

Een belofte doen en deze vervolgens waarmaken klinkt logisch. Toch blijkt het lastig om de gebruikerservaring van je klanten te verhogen. Daarnaast om zowel on- als offline op een juiste manier met ze te communiceren. Omnichanneling wordt mede hierom steeds belangrijker ‘to meet customers where they’re at, with what they need’. Ken daarom budget toe per persona en niet per kanaal, want hiermee maak je de verandering waar. Werk niet meer in afdelingen en silo’s; maar wees in je gehele organisatie customer-centric.

Er valt nog heel wat te behalen

De digitale transformatie zorgt ervoor dat marketing achter loopt op veel disciplines. Marketeers hebben nog een hele digitale transformatie voor zich; er is namelijk nog genoeg werk aan de winkel. Kijk eens naar al die ondernemers die eens per jaar een post plaatsen op social media. Terwijl het medialandschap zich blijft door ontwikkelen. Het is nu tijd om hier als ondernemer op in te gaan spelen, want over twee of drie jaar ben je te laat.

Content strategie; een ondergewaardeerd vak

Het landschap verwatert ook, het is daarom belangrijk om samen met andere marketeers het woord content strategie te definiëren. Nu zien we veel te vaak beroepen ontstaan als content strateeg, terwijl die mensen copywriters zijn, waarvan je gewoon verwacht dat ze goed kunnen schrijven. Hier een andere benaming aan geven is raar, want ze zijn helemaal geen strateeg en weten vaak nauwelijks iets van social media.

Een strategie en een doel

Een vraag die we vaak krijgen is: ‘ik wil graag meer klanten en wil hiervoor content inzetten, is dit mogelijk?’ Content is meer dan tekst of data, het is een strategie. Het is de structuur, de visie en missie van je bedrijf waar doormiddel van een conceptdrager als content betekenis aan wordt gegeven. Content creatie is ook niet alleen online, het is zoveel meer en zit altijd ergens in. Tuurlijk kun je ‘meer’ klanten krijgen, maar wat is de gespecificeerde doelstelling? Een customer journey is hierbij onmisbaar in de strategie. Om de doelgroep op een juiste manier te prikkelen met content.

Betekenis, diepte en tijd

Content zou beheert moeten worden als een bedrijfsmiddel, het is geen hogere wiskunde meer. Het gaat erom dat de content diepte en tijd heeft. Hashtags, links en mentions geven de diepte en de betekenis van je tekst geeft het de tijd. Hou daarom op met te kijken naar de presentatievorm van je content, kijk naar wat het betekent. Er zijn al te veel copy cats op Instagram met hetzelfde filtertje, stijltje en brandlayer. Vraag je als bedrijf af hoe je content werkt. Welke functie hij vervult voor de gebruikers. Hoe je hier een bepaalde structuur in kunt aanbrengen. Beheer je content op een procesmatige juiste manier en dan zal dit een enorme positieve impact hebben op je resultaten.

Aan de slag!

Naast dat we veel informatie geven in onze blogs vinden we het ook belangrijk dat je hier vervolgens zelf mee aan de slag kunt! Daarom geven we je ook wat tips mee:

  1. Denk na over onderwerpen waarover je content wilt maken. Ga je bloggen, posten op Facebook, een app ontwikkelen, een chatbot instellen of wil je iets printen? Zo ja, wat is dan de rode draad van je verhaal? Een voorbeeld: stel je wilt alles zo simpel mogelijk, hou het dan ook simpel en clean. Post bijvoorbeeld 1x per week over een nieuw product, 1x per week over een interne update, 1x per week een quote, 1x per week over jezelf etc. It’s all in the basics!
  2. Mix&Match. Misschien kun je je content wel hergebruiken on- of offline. Zo kun je misschien die ene social media post elke week terug laten komen met alleen andere tekst. Beheer je content op een juiste manier, reageer op je klanten en doe het goed óf doe het niet.
  3. Meet je resultaten en besluit wat wel werkt en wat niet. Tegenwoordig verkopen we ervaringen en relaties met een nodige doses storytelling. Het uitwisselen van geld en goederen is niet de standaard core business meer. Het is daarom belangrijk om dit door te vertalen naar alle aspecten van je bedrijf. Wat we hiermee proberen te zeggen is; versla je concurrent met ervaringen, je netwerk en service. Deel je ervaringen want dát is wat verkoopt en dat is inspirerend. Wees daarbij consistent in je content aanpak want de kracht van herhaling zal altijd blijven bestaan.

Your marketingpartner 2.0

Graag willen we aan je bewijzen dat omnichannel-marketing kán. Dus heb je ergens hulp bij nodig en zie je door de bomen het bos niet meer? Weet je gewoon niet waar je moet beginnen? Waar een wil is, is altijd een weg. Neem geheel vrijblijvend contact met ons op en dan helpen we je graag op weg middels onze services. Denk hierbij aan social media support, een strategie voor je vormgeving, een (her)positionering van je merk of bedrijf, een goed georganiseerd evenement met een boodschap of een interne motivatiecampagne. Let’s meet!

Een hele fijne maandag! Team SUPERMINDS.

No Comments

Leave a Reply