fbpx
TOP

Blog

SUPERMINDS / Leerzaam  / Hoe jij binnen 5 stappen een LinkedIn pro wordt

Hoe jij binnen 5 stappen een LinkedIn pro wordt

LinkedIn is een belangrijk kanaal om je (potentiële) klanten op de hoogte te houden van de laatste ontwikkelingen binnen je bedrijf. Buiten dat, is het ook nog een mooi zakelijk kanaal om je identiteit uit te stralen en je imago op te krikken. In 5 stappen pro worden? Lees dan snel verder.

Feiten over LinkedIn

Met onderstaande feiten en tips & tricks kan iedereen een LinkedIn pro worden en word je alvast gemotiveerd om hier iets mee te doen:

  • Het publiek van LinkedIn heeft twee keer meer koopkracht ten opzichte van gemiddeld web publiek.
  • LinkedIn geeft aan dat vier van de vijf LinkedIn members business gerelateerde beslissingen nemen.
  • Hoe langer de reacties onder je posts, hoe populairder de post is voor LinkedIn.
  • Zorg dat je afbeeldingen op je bedrijfspagina interessant en uitdagend zijn, aangezien dit de bereidheid doet stijgen met 82% om deze te bekijken/lezen.
  • Gebruik de juiste kleuren bij het verspreiden van content. Kleur benadrukt namelijk kritische informatie en geeft een gevoel van professionaliteit.

De 5 ultieme LinkedIn-stappen die je moet zetten!

1. REACTIES
Om meer engagement te generen op LinkedIn posts is het prettig als mensen reageren onder je posts. Hiernaast zijn likes van belang en natuurlijk het delen. Om meer engagement op iemand anders zijn post te generen kun je drie mensen (maximaal) taggen die relevant zijn voor het bericht.

2. HASHTAGS
Door het gebruik van hashtags op LinkedIn berichten kun je posts een herkenbare uiting meegeven, waarop gebruikers door kunnen klikken of op kunnen browsen in LinkedIn. Belangrijk is hierbij om de voertaal op Engels te zetten, anders krijgen de hashtags niet de gewenste blauwe kleur (en klikbaarheid).

3. ADVERTENTIES
Via Dynamic Ads kun je een gebruikelijke advertentie maken waarbij bezoekers op links kunnen klikken die doorlinken naar andere pagina’s. Daarbij kun je content delen (bijvoorbeeld een pdf) welke vervolgens kan worden gedownload door gebruikers. Zij laten hiermee direct hun gegevens achter en gaan akkoord met de voorwaarden

4. RETARGETEN
Het targeten van potentiële bezoekers kan op basis van industry, skills, company, titles en meer. Zo kun je je website bezoekers retargeten via de LinkedIn Inside Tag op je website (deze moet je eerst plaatsen). Hiernaast kun je accounts en e-mails toevoegen via je Target pagina. Door een lijst met accounts te uploaden matcht LinkedIn de lijst met de LinkedIn accounts waardoor je je impressies kunt delen.

5. DATA
De vorige stap zou je uit kunnen voeren via Data Integration. Hier kun je e-mail contactlijsten importeren en deze gericht aan Account Targeting koppelen door een CSV file van je accounts te uploaden.

Meer informatie

We kunnen ons voorstellen dat de laatste twee snufjes om wat meer uitleg nodig vragen. Je kunt hierover meer informatie vinden via deze link: https://business.linkedin.com/marketing-solutions/ad-targeting/account-targeting

Zorg te allen tijde voor een geüpdatet en professionele bedrijfspagina

Zorg dat de content leerzaam is voor gebruikers waardoor je ze kunt boeien en probeer eens wat van onze tips & tricks uit! Zelf ook aan de slag gaan met LinkedIn of het graag uit handen geven? Neem dan contact met ons op en dan staan we je graag te woord! Want als social media specialisten helpen we je graag verder.

Wist je trouwens ook dat we veel meer zijn dan een on- en offline marketing bureau? Want niet alleen zijn we SUPERMINDS in concept en strategie. Ook zijn we pro-vaardig in vormgeving en toppers in evenementen organiseren! Check onze website voor meer informatie: https://www.superminds.nl/evenementen/

For now, see you next week!

No Comments

Leave a Reply