fbpx
TOP

Blog

SUPERMINDS / Design  / Perennials: the Ageless Generation

Perennials: the Ageless Generation

Sinds midden twintigste eeuw zijn wij bekend geraakt met de generatie groeperingen, denk hierbij aan de babyboomers, generatie X, Millennials en generatie Z. Elke generatie deelt dezelfde normen en waarden en hetzelfde gedrag. Zo zijn de babyboomers van het vrije moraal, generatie X van de zelfredzame mentaliteit, Millennials van social bewustwording en generatie Z van het multitasken.

Momenteel is er een nieuwe opkomende trend die ervoor zorgt dat al deze stereotyperingen worden vervaagd. Een ontwikkeling die mogelijk hiermee in verband staat is de stijging in alleenwonende mensen en volwassen kinderen die langer thuis wonen. De behoeftes van deze mensen maar vooral de sociale status worden hierdoor beïnvloed. Deze totale ontwikkeling wordt ook wel de “Ageless Generation’ genoemd, waarbij de doelgroep Perennials zijn.

Wie zijn de Perennials?

Er is een tijd aangekomen in onze sociale samenleving waar een generatie van individuelen zich aan het ontwikkelen is. Deze groep mensen noemen we de ‘Perennials: The Ageless Generation’. Perennials worden omschreven als mensen van elke leeftijd die in de tegenwoordige tijd leven, op de hoogte zijn van omstandigheden in de wereld en huidige technologie en die vrienden hebben van alle leeftijden.

Perennials typeren zich als nieuwsgierige mensen die graag anderen iets leren, ze zijn gepassioneerd, creatief, zelfverzekerd, teamplayers en wereldwijde risiconemers. Dit zijn mensen met de overtuiging dat ook al ben je van verschillende leeftijden, dan kun je nog steeds dezelfde interesses delen. De Perennial woont alleen, maar is ervan overtuigd dat door een blijvend sterke mindset er meer kansen leiden naar een volmaakt, actief en bevredigend leven op een manier die alleen wonen je voorheen nooit heeft gebracht.

“Age does not define you”

Volgens een onderzoek van Solo Living zegt 84 procent dat leeftijd volgens hen niet bepalend is voor wie ze zijn. Een moeder van 53 jaar kan tegenwoordig ook dezelfde interesses zoals Instagram, mode en reizen, hebben als haar 19-jarige dochter. Zo ook in Zuid-Korea zie je jonge kinderen en mensen van middelbare tot bejaarde leeftijd lopen met vrolijke telefoonhoesjes, waarbij niemand elkaar vreemd aankijkt. Deze samensmelting van generaties laat mensen meer sociaal verbondenheid met elkaar voelen.  

Change Your Mindset

Een Perennial zijn betekent dat je inclusief bent, een blijvende mindset hebt en dat je geen verdeeldheid in demografie ziet. Deze ontwikkeling heeft dus vooral te maken met perceptie en het creëren van drijfveren zodat men kan handelen vanuit deze mindset. Iedereen, mensen van jong en oud, kunnen dus een Perennial zijn.

Trends binnen The Ageless Generation

Door deze ontwikkeling komen ook veel nieuwe trends op binnen consumentisme, zelfexpressie en de algemene branding van merken. Mensen van alle generaties willen zich identificeren en stellen daarbij hogen eisen aan merken, producten of diensten. Zoals wereldwijd bekend is dat consumenten de hoogste invloed hebben op de sales en dat heeft gevolgen voor de trends van 2019 en 2020.



Consumentisme en transparantie

Het consumentisme wordt beïnvloed door de verandering in gedrag en bewustwording rondom duurzaamheid. Consumenten zoeken steeds meer de transparantie in wat een merk communiceert on- en offline. Zo is een bewuste consument gefocust op de sociale-, milieuvriendelijke-, ecologische- en politieke impact van een transactie. Volgens This is Matrix , een product branding bureau uit Londen, gebruikt 29% van de consumenten social media om hun steun aan ethische bedrijven te delen. En 79% van de consumenten vertelt anderen wanneer zij ethische acties van bedrijven ervaren als eerlijk en verantwoord.

Er wordt verwacht dat duurzame verpakkingen de nummer 1 uitdaging is voor bedrijven om hier vorm aan te geven. Ongeveer 94% van de consumenten zegt loyaal te zijn naar merken die transparant zijn. Daardoor moeten de verpakkingen van de toekomst transparantie uitstralen. Naast de verpakking krijgt de boodschap van duurzaam ondernemen ook een grote rol op social media, door middel van heldere campagne communicatie.


CGI Modellen Balmain, Twitter

Perfecte persona

In een tijdperk van CGI, influencers en de obsessie van digitale recreatie worden grenzen gepusht naar extremen. De lijn tussen realiteit en fictie vervaagt en dat is precies het tegenovergestelde van transparant consumentisme.

Denk hierbij aan computer gegenereerde modellen die een virtueel product verkopen op Instagram. Bekende persona’s op social media die naar deze trend leven zijn bijvoorbeeld: Lil Miquela, Kim Kardashian en Koreaanse pop artiesten. Ook het designer merk Balmain [taggen] had in 2018 een campagne met drie CGI modellen. Zij vervullen de fantasie van gecreëerde karakters die het ultieme leven leiden. Gekoppeld aan deze trends zijn de pastel neon-kleuren die de look en feel futuristisch maken. Voor je merk, product of dienst kan deze trend een futuristische look geven, en dat is helemaal van nu!

Next-Gen op de werkvloer

In het werkveld zijn de Perennials actieve bijdragers aan een opgewekte sfeer op de werkvloer. Tegenwoordig moeten managers voldoen aan het creëren van kansen voor werknemers van alle leeftijden. Het is daarbij belangrijk dat managers op de hoogte zijn van het complete plaatje van behoeftes en ambities, om zo betekenisvolle content te maken.

De Perennials brengen enorme waarden naar het diverse personeel, zoals expertise, leiderschap en hun pure levenservaringen. Als werkgever kun je deze mindset implementeren in het personeelsbeleid door geregeld het personeel te veranderen als er mensen zijn die met pensioen willen gaan. Daardoor sta je de generaties toe om van elkaar te leren en het toekomstige werk te vormen en te verbeteren. Ongeacht de leeftijd van een persoon, is er  een verlangen om geïnspireerd te worden door leiders, van hen te leren en hun pad naar ‘het beste wat ze kunnen zijn’ te ontdekken. De meeste individuelen vinden het ook belangrijk om deel uit te maken van een hoger doel, en zo ook binnen hun werkplek.

Al deze ontwikkelingen tonen aan dat het belangrijk is om als bedrijf mee te gaan in nieuwe trends die bij jouw bedrijf passen. En dat het mogelijk een juiste stap kan zijn om je merk, product of dienst te creëren voor alle leeftijden. Zo bereik je gericht jouw doelgroep binnen deze generaties!

Contact us!

Wil jij met je merk interactie, naamsbekendheid en exposure genereren en ben je nieuwsgierig geworden naar meer mogelijkheden? Via ons label Creative Agency kunnen wij een passend concept creëren op basis van de nieuwste trends, speciaal voor jouw merk, product of dienst. Kom in contact en stuur ons een mail via seeyou@superminds.nl of bel ons op 073 658 00 90.

No Comments

Leave a Reply