Search
TOP
Positionering die aansluit? | SUPERMINDS | Neem nu contact op!
13530
page-template,page-template-full-width,page-template-full-width-php,page,page-id-13530,eltd-core-1.1.1,awake-ver-1.1,eltd-smooth-scroll,eltd-smooth-page-transitions,eltd-mimic-ajax,eltd-grid-1200,eltd-blog-installed,eltd-default-style,eltd-fade-push-text-top,eltd-header-standard,eltd-sticky-header-on-scroll-down-up,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-menu-item-first-level-bg-color,eltd-dropdown-slide-from-left,eltd-light-header,eltd-fullscreen-search eltd-search-fade,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.2,vc_responsive
 

Positionering

Wees niet als de rest, daar zijn er al genoeg van.

Wie je bent en wat je doet

Positionering

Bij positionering gaat het om de identiteitsaspecten van je merk. Deze identiteit moet relevant zijn voor de klant en je merk onderscheiden van de concurrent. Oftewel; hoe wil je dat je potentiële klant je ziet. Een sterk merk-DNA is de eerste stap naar ondernemingsgroei. Immers, hoe sterker het DNA, des te beter zijn de vooruitzichten voor gezonde groei. Oftewel, het gezegde ‘wat je zaait zul je oogsten’ geldt ook voor een merk. Bij SUPERMINDS doen we dan ook aan merkactivatie. Een zwak merk-DNA zal namelijk leiden tot een onderneming die makelijk inwisselbaar is.

 

Unieke merken

Wanneer je merk zicht niet op de goede manier positioneert zijn er een tweetal zaken die mis kunnen gaan. Ten eerste, je producten of diensten bereiken niet de juiste doelgroep. Geen duidelijke positie in het merken landschap zorgt voor verdwaalde bezoekers die niet weten of je merk iets voor hun is. Ten tweede, je mediamix is niet in lijn met de platformen waarop je merk wordt bekeken. Op het moment dat de media keuze niet aansluit op je positionering adverteer je dus eigenlijk voor niks. Met andere woorden, positionering is een vak apart en vereist de precisie van een partner als SUPERMINDS.

positionering
Case
Dorstlessers

Voor opdrachtgever Dorstlessers uit Heesch ontwikkelden we een compleet branding- en positioneringsplan waarbij dit nieuwe bedrijf bij de juiste doelgroep onder de aandacht werd gebracht. De vraag was hoe dit bedrijf op de markt te brengen. Volgens ons begint dat met een gedegen bedrijfs-DNA. Na een strategische sessie ontwikkelden wij de bouwstenen die samen de fundering vormden van Dorstlessers als hét horeca-adviesburo met toonaangevende pijlers.

Deze pijlers kregen een gezicht die potentiële klanten van Dorstlessers weet te raken. Uiteraard op de juiste media zodat de doelgroep ook echt wordt bereikt en zij uiteindelijk overgaan tot een conversie.