Search
TOP
SUPER-blog | SUPERMINDS
13508
blog,eltd-core-1.1.1,awake-ver-1.1,eltd-smooth-scroll,eltd-smooth-page-transitions,eltd-mimic-ajax,eltd-grid-1200,eltd-blog-installed,eltd-default-style,eltd-fade-push-text-top,eltd-header-standard,eltd-sticky-header-on-scroll-down-up,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-menu-item-first-level-bg-color,eltd-dropdown-slide-from-left,eltd-light-header,eltd-fullscreen-search eltd-search-fade,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.2,vc_responsive
 

SUPER-blog

Een kijkje in de keuken van...

Ondernemen is veranderen met de Google Sprint methode

Een veelvoorkomend probleem onder gevestigde bedrijven is dat ze graag willen veranderen maar niet weten hoe. Een methode die ‘gewoon’ gratis op het internet te downloaden is, is de Google Sprint methode. Met deze methode is het mogelijk om binnen vijf dagen te innoveren om vervolgens concrete producten of diensten voor de eindgebruiker te ontwikkelen. Getest en wel met daadwerkelijk de gebruiker zelf is dit vijf-stappenproces, ontworpen door Google Ventures, probleemoplossend met zo min mogelijk middelen. Sounds great right?...

View More

Strategisch denken en met jouw purpose de markt veroveren

Je ziet het steeds meer; het woord purpose-marketing of zoals we het zelf liever noemen: sociale innovatie. Onderscheidend zijn, het doen wat juist is, het afgaan op je gut feeling en iets veranderen aan de wereld. Een wereld zoals onze ouders of voorouders deze ooit hebben opgebouwd. Want eerlijk, ze hebben het best wel verkloot. De plastic soup, het uitputten van onze aardbronnen en andere resources. De nieuwe generatie gooit elke week een geniaal start-up idee op Kickstarter. Waar...

View More

De laatste ins- en outs van Instagram tv (IGTV)

SUPERMINDS is bedreven in online marketing. Social media is hier vanzelfsprekend een groot onderdeel van. Daarom schrijven we vandaag een blog over Instagram tv (IGTV). Het is nu bijna vijf maanden geleden sinds IGTV werd geïntroduceerd. Hierdoor konden gebruikers foto’s tot maximaal een uur uploaden. Er werd destijds gesuggereerd dat Facebook (als eigenaar van Instagram) hiermee de directe concurrentie aan zou gaan met Google, de eigenaar van YouTube. Maar hoe succesvol is de app nou eigenlijk? Even een aantal feiten op...

View More

De gebruikerservaring verhogen door content creatie

Flip the script! Een belofte doen en deze vervolgens waarmaken klinkt logisch. Toch blijkt het lastig om de gebruikerservaring van je klanten te verhogen. Daarnaast om zowel on- als offline op een juiste manier met ze te communiceren. Omnichanneling wordt mede hierom steeds belangrijker ‘to meet customers where they’re at, with what they need’. Ken daarom budget toe per persona en niet per kanaal, want hiermee maak je de verandering waar. Werk niet meer in afdelingen en silo’s; maar wees...

View More

De vijf onmisbare competenties van de ‘moderne marketeer’

De huidige tijdsgeest in al haar glorie Marketing is veranderd omdat de consument is veranderd en dit was ook hard nodig. De manier waarop we met onze aarde omgingen en gaan is nog steeds niet de juiste manier. Waarden als radicale transparantie, hybride, duurzaamheid en real time worden steeds belangrijker voor de consument. Waar vroeger massacommunicatie de weg was, is dat vervangen door een netwerk van digitale kanalen die zich offline verder manifesteren. Veel bedrijven begrijpen die nieuwe consument niet...

View More

Het antwoord op veranderend klantgedrag: Social Selling

Veel klanten hebben last van een ‘information overload’ en weten simpelweg niet meer hoe ze relevante content kunnen filteren en onderscheiden. Het toverwoord is voor veel bedrijven in ons speelveld ‘Social Selling’. Maar is dit de weg naar meer klanten en succes? De betekenis van Social Selling Social Selling zijn alle (online) acties gericht op het creëren van een sterk merk. Ten tweede het leggen en onderhouden van waardevolle contacten met klanten en prospects. Tot slot het toevoegen van waarde vanuit...

View More

Top 15 branding ideeën

Het op een creatieve manier herpositioneren van je product of label kan helpen om consumenten opnieuw enthousiast te maken. Maar ook om nieuwe doelgroepen aan je product te verbinden, je merkidentiteit te versterken of om meer mee te gaan met de huidige tijdsgeest. Branding is zo belangrijk voor een stuk herkenbaarheid en uiteindelijk de merkbinding met je klanten! We zetten daarom vandaag maar liefst 15 inspiratie voorbeelden voor je op een rijtje.  Special-edition banana bodycare De Body Shop introduceerde onlangs...

View More

De laatste ontwikkelingen op Facebook: tips & feiten!

Social media speelt nog steeds een grote rol in de maatschappij ondanks de recente boycot van Facebook betreffende de privacy schending. Toch zien veel consumenten nog veel toegevoegde waarde in Facebook. We hebben dan ook de belangrijkste ontwikkelingen op dit platform –dat nog lang niet aan zijn einde gaat komen– voor je op een rijtje gezet. Daarnaast hebben we wat uitgebreide tips over content creatie, advertenties en een warning voor je: 1. 3D en augmented reality Het delen van 3D foto’s...

View More

Masterklas in workflows met 3 effectieve tips!

Vandaag nemen we je mee in de wereld van verschillende workflows! In de afgelopen paar jaar hebben workflows als Lean, Agile, Scrum en Kanban populariteit gewonnen in verschillende velden en industrieën. Lean Startup principes hebben hun effectiviteit daarnaast ook bewezen. Dankzij deze Lean benadering ging Dropbox namelijk van 100,000 geregistreerde gebruikers naar 4 miljoen gebruikers binnen 15 maanden tijd. Hoewel veel bedrijven deze moderne methodologieën momenteel toepassen of ernaar neigen. Zijn er meestal maar een paar mensen in het...

View More

De top 5 etenswaren voor de juiste focus op kantoor

Je kent het vast wel: je bent op het werk en je concentratie is ver te zoeken. Het liefst zou je een middagdutje doen, een extra dosis inspiratie krijgen of een nieuwe bron van concentratie ontdekken. Ook een creatieve denktank als SUPERMINDS heeft hier wel eens last van. Gelukkig hebben wij voor jou dé oplossing ontdekt: het eten van ‘brainfood’. Hiermee zorg je ervoor dat je de meest geconcentreerde en gemotiveerde werknemer op de werkvloer bent! Hier op het...

View More

Hoe jij binnen 5 stappen een LinkedIn pro wordt

LinkedIn is een belangrijk kanaal om je (potentiële) klanten op de hoogte te houden van de laatste ontwikkelingen binnen je bedrijf. Buiten dat, is het ook nog een mooi zakelijk kanaal om je identiteit uit te stralen en je imago op te krikken. In 5 stappen pro worden? Lees dan snel verder. Feiten over LinkedIn Met onderstaande feiten en tips & tricks kan iedereen een LinkedIn pro worden en word je alvast gemotiveerd om hier iets mee te doen: Het publiek...

View More

In 3 stappen aan de slag met WhatsApp Business

Klanten krijgen natuurlijk graag aandacht en willen het gevoel hebben dat er naar hen geluisterd wordt. Maar hoe kun je er als bedrijf voor zorgen dat je jouw klanten dit gevoel geeft? Door goed in contact te blijven met klanten, snel paraat te staan en te luisteren, kunnen bedrijven net iets extra’s voor ze bieden. Hierdoor winnen bedrijven aan populariteit. En dit wordt nu allemaal nog makkelijker met de komst van WhatsApp Business! Pluspunten en voordelen De lancering van WhatsApp Business...

View More