fbpx
Search
TOP
SUPER-blog incoming! | SUPERMINDS | Neem direct contact op!
13508
blog,eltd-core-1.1.1,awake-ver-1.1,eltd-smooth-scroll,eltd-smooth-page-transitions,eltd-mimic-ajax,eltd-grid-1200,eltd-blog-installed,eltd-default-style,eltd-fade-push-text-top,eltd-header-standard,eltd-sticky-header-on-scroll-down-up,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-menu-item-first-level-bg-color,eltd-dropdown-slide-from-left,eltd-light-header,eltd-fullscreen-search eltd-search-fade,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.2,vc_responsive
 

SUPER-blog

Een kijkje in de keuken van...

De 8 trends voor 2019 om je bedrijf een boost te geven op Instagram

De eerste week van 2019 is alweer om en voordat je het weet staat de lente alweer voor de deur. Dat geeft de kriebels, zo ook online, want Instagram heeft vliegende sprongen gemaakt in 2018 die we heel graag met jullie willen delen. Business wise zou het ook verstandig zijn om op dit platform een enorm bereik te gaan genereren. Zo zou je gebruik kunnen gaan maken van de shop functie. Je weet wel, dat je producten kunt taggen...

View More

Perspectief voor 2019; aan de slag met trends! Deel 3

Vandaag alweer het derde en tevens laatste deel van het trendperspectief voor 2019: ‘Fantasieën komen tot leven’. Heerlijk toepasselijk zo naar de laatste paar dagen van het jaar toe. Want niet alleen fantasieën komen tot leven; ook dromen. Hopelijk kun je met trots, geluk en een goede gezondheid terug kijken op 2018. Voor 2019 kunnen we verklappen dat fantasievolle werelden als nooit tevoren door gaan dringen in de echte wereld. Terwijl consumenten deze fantasy in real life gaan opzoeken,...

View More

Perspectief voor 2019; aan de slag met trends! Deel 2

Vorige week hebben we twee van de vijf trends om op in te spelen in 2019 voor je uitgelicht. Vandaag lichten we er weer twee voor je uit aan de hand van de trends van trendwatching.com. De trends Open Source Oplossingen en Bovenmenselijke Middelen zijn de techtrends voor 2019. Het zijn er niet voor niets twee. Onze toekomst is namelijk meer technisch dan we misschien denken, verwachten of willen. Toch zal je er als bedrijf of organisatie in 2019 niet...

View More

Perspectief voor 2019; aan de slag met trends! Deel 1

Op 28 november bracht Trendwatching.com dé 5 trends om op in te spelen in 2019 uit. Deze Macro trends gaan over het verschuiven van waarden en behoeften van consumenten wereldwijd. De vijf meest krachtige consumenten trends met de vijf kansen zetten we de komende weken vanuit SUPERMINDS voor je op een rijtje. Met vandaag in the spotlight: Wetgevende Merken en Lab Ratten! Ben jij klaar voor 2019 of ben je nog bezig met plannen maken? Vandaag helpen we je...

View More

2019 wordt het jaar van gepersonaliseerde content

Als alle ophef rond gepersonaliseerde content één ding bewijst, dan is het wel dat het werkt! Door personalisatie bekijken mensen meer content, klikken consumenten vaker en kopen ze meer producten. Gepersonaliseerde content is hiermee essentieel voor 2019. Want bijna elk product dat je kunt verzinnen, is al veranderd in een dienst of gaat binnen afzienbare tijd veranderen. Consumenten hebben geen behoefte meer aan bezit, ze willen vooral profiteren van functionaliteit. Geen wasmachine meer kopen, maar huren. Geen auto meer...

View More

BLACK FRIDAY: YAY OR NAY?

Afgelopen vrijdag kan het je vast niet ontgaan zijn dat het Black Friday was. De ‘commerciële feestdag’ die steeds meer aandacht krijgt waarbij ook veel consumenten voor de gek worden gehouden. We kunnen concluderen dat we zijn doodgegooid met die Black Friday-acties. Zo zouden we de goedkoopste deals kunnen vinden waarbij het advies van de consumentenclubs vooral luidde om je niet teveel te laten meeslepen in deze koopgekte. Steeds meer ‘feestdagen’ Tot een jaar of drie geleden kenden we het fenomeen...

View More

Ondernemen is veranderen met de Google Sprint methode

Een veelvoorkomend probleem onder gevestigde bedrijven is dat ze graag willen veranderen maar niet weten hoe. Een methode die ‘gewoon’ gratis op het internet te downloaden is, is de Google Sprint methode. Met deze methode is het mogelijk om binnen vijf dagen te innoveren om vervolgens concrete producten of diensten voor de eindgebruiker te ontwikkelen. Getest en wel met daadwerkelijk de gebruiker zelf is dit vijf-stappenproces, ontworpen door Google Ventures, probleemoplossend met zo min mogelijk middelen. Sounds great right?...

View More

Strategisch denken en met jouw purpose de markt veroveren

Je ziet het steeds meer; het woord purpose-marketing of zoals we het zelf liever noemen: sociale innovatie. Onderscheidend zijn, het doen wat juist is, het afgaan op je gut feeling en iets veranderen aan de wereld. Een wereld zoals onze ouders of voorouders deze ooit hebben opgebouwd. Want eerlijk, ze hebben het best wel verkloot. De plastic soup, het uitputten van onze aardbronnen en andere resources. De nieuwe generatie gooit elke week een geniaal start-up idee op Kickstarter. Waar...

View More

De laatste ins- en outs van Instagram tv (IGTV)

SUPERMINDS is bedreven in online marketing. Social media is hier vanzelfsprekend een groot onderdeel van. Daarom schrijven we vandaag een blog over Instagram tv (IGTV). Het is nu bijna vijf maanden geleden sinds IGTV werd geïntroduceerd. Hierdoor konden gebruikers foto’s tot maximaal een uur uploaden. Er werd destijds gesuggereerd dat Facebook (als eigenaar van Instagram) hiermee de directe concurrentie aan zou gaan met Google, de eigenaar van YouTube. Maar hoe succesvol is de app nou eigenlijk? Even een aantal feiten op...

View More

De gebruikerservaring verhogen door content creatie

Flip the script! Een belofte doen en deze vervolgens waarmaken klinkt logisch. Toch blijkt het lastig om de gebruikerservaring van je klanten te verhogen. Daarnaast om zowel on- als offline op een juiste manier met ze te communiceren. Omnichanneling wordt mede hierom steeds belangrijker ‘to meet customers where they’re at, with what they need’. Ken daarom budget toe per persona en niet per kanaal, want hiermee maak je de verandering waar. Werk niet meer in afdelingen en silo’s; maar wees...

View More

De vijf onmisbare competenties van de ‘moderne marketeer’

De huidige tijdsgeest in al haar glorie Marketing is veranderd omdat de consument is veranderd en dit was ook hard nodig. De manier waarop we met onze aarde omgingen en gaan is nog steeds niet de juiste manier. Waarden als radicale transparantie, hybride, duurzaamheid en real time worden steeds belangrijker voor de consument. Waar vroeger massacommunicatie de weg was, is dat vervangen door een netwerk van digitale kanalen die zich offline verder manifesteren. Veel bedrijven begrijpen die nieuwe consument niet...

View More

Het antwoord op veranderend klantgedrag: Social Selling

Veel klanten hebben last van een ‘information overload’ en weten simpelweg niet meer hoe ze relevante content kunnen filteren en onderscheiden. Het toverwoord is voor veel bedrijven in ons speelveld ‘Social Selling’. Maar is dit de weg naar meer klanten en succes? De betekenis van Social Selling Social Selling zijn alle (online) acties gericht op het creëren van een sterk merk. Ten tweede het leggen en onderhouden van waardevolle contacten met klanten en prospects. Tot slot het toevoegen van waarde vanuit...

View More