fbpx
TOP

Blog

SUPERMINDS / Agency  / WONDR Experience museum SUPER-Blog

WONDR Experience museum SUPER-Blog

De wereld van het WONDR Experience Museum

Het bijzondere WONDR Experience pop-up museum in Amsterdam is recent geopend voor publiek en SUPERMINDS heeft een bezoekje gebracht om er een blog over te schrijven!

Een interactief museum was al hip in New York, Tokyo en Seoul, maar nu is er eindelijk het WONDR museum in Nederland, gelegen in hartje Amsterdam. Waar je bij de meeste musea niks mag aanraken, daagt WONDR Experience museum je juist uit om alles aan te raken en je creativiteit te laten zien. Met een oppervlakte van 1200m² en maar liefst 15 indrukwekkende ruimtes stimuleert WONDR haar bezoekers, van jong en oud, om al hun zintuigen te prikkelen om zo hun creatieve brein te activeren. Hierdoor is elke ruimte een unieke ervaring waarin je interactie kunt hebben met het kunstwerk. Voor zowel kinderen als volwassenen is het aantrekkelijk om dit museum te bezoeken. Bovendien, heeft het alles wat je als content creator of influencer wilt zien, want het is helemaal Instagrammable!

Dit maakt het WONDR Experience museum interactief, fun en een echte beleving! Hier stap je in een wereld waar je je laat verrassen en wordt ondergedompeld in kunst.

Roze marshmallow zwembad & een regenboog kantoor

Bij het WONDR museum stap je 15 keer in een andere wereld, zo is er: een marshmallow zwembad, een ballenbak met regenboog verlichting boven je hoofd en een kamer die helemaal cartoonachtig geschilderd is. In deze ruimtes word je uitgenodigd om deel uit te maken van het ‘kunstwerk’. Stap even uit de realiteit en meng je in een droomwereld waar jij de hoofdrol in speelt. En om het moment vast te leggen heeft WONDR in elke ruimte een camera geïnstalleerd zodat je het perfecte plaatje kan schieten!

Voor wie is zo’n uniek museum eigenlijk bedoeld?

Het WONDR museum geeft zelf aan dat de doelgroep erg uitgebreid is. Kinderen maar zeker ook volwassenen zullen deze ervaring interessant vinden. Echter is deze experience voornamelijk gericht op social media lovers tussen de 15 en 39 jaar en zijn op zoek naar inspiratie en unieke ervaringen.

Volwassenen uitstapje

Veel volwassenen zijn druk bezig met hun werk en sociale leven te onderhouden. Uitstapjes met vrienden betekenen bijvoorbeeld: regelmatig uit eten gaan of naar de bioscoop gaan. Volwassenen worden beperkt door verantwoordelijkheden waardoor hun creativiteit minder wordt gestimuleerd. Dat is mogelijk een rem die bijvoorbeeld kinderen niet ervaren in een speelparadijs. Een uitstapje naar het WONDR museum kan wellicht ervoor zorgen dat ook volwassenen minder worden begrenst in hun creativiteit.

Uitdaging of kuddegedrag?

Naast dat het eerste bezoek erg bijzonder is, zullen veel bezoekers precies dezelfde foto’s hebben gemaakt als wij, waardoor het een uitdaging wordt om unieke foto’s te maken. Voor de echte Instagrammers en influencers is dit een mogelijke irritatie, want elke influencer wil natuurlijk ‘authentiek’ blijven op zijn of haar Instagram-feed. Of jouw foto van het museum uniciteit of verzadigd kuddegedrag vertoont, is aan de kijker om te beoordelen.

Daarentegen, op social media zie je dat de originaliteit van de bezoeker wordt getest door elke ruimte op een andere manier te beschouwen. Een andere interpretatie kan zorgen voor creativiteit in de foto, en dat is wat WONDR de bezoeker uitdaagt te doen. Ondanks dezelfde achtergrond of foto, dat ene kiekje blijft een momentopname van je leven en is speciaal om te delen online. De foto van je bezoek is dan ook voor de korte termijn interessant, en daar is het WONDR museum precies voor bedoeld. Het blijft namelijk een bijzondere pop-up beleving.    

Trend Watch

De trend die deze beweging in de markt stimuleert, wordt de transformatie economie genoemd waarbij het doel en betekenis van belang zijn. De waarde van een ervaring ligt in het vermogen om betekenis te creëren voor de doelgroep. Het gaat om transformatie van wie je consument is, naar wie ze willen zijn; het ‘zijn’ en ‘worden’. Mensen durven zich te identificeren en te associëren met een merk, en dat maakt het interessant voor bedrijven om daarop in te spelen. Ons leven en design moeten tegenwoordig Insta-waardig zijn.

Naast dat dit een transformatie is van behoeften zie je dat Amerika en Zuid-Korea al ver vooroplopen op deze trend. Zo is er in Zuid-Korea een kledingwinkel genaamd Stylenanda. Dit merk heeft een concept van een hotel aangenomen en zo alle winkels tot concept stores omgebouwd. Naast dat er kleding, sieraden en cosmetica wordt verkocht is er op de bovenste verdieping het Pink Pool café. Het Pink Pool café heeft een buffet van zoetigheden en ernaast een ruimte met een zwembad om in stijl te genieten van je taartje. Naast deze conceptdragers kan dit merk zich uitbreiden tot nog meer concepten in de toekomst. Zo kan een merk zich blijven ontwikkelen om interessant te blijven voor de doelgroep.

Pop the business

Ons leven en design moeten tegenwoordig Insta-waardig zijn. Steeds meer bedrijven, restaurants en concept stores, gebruiken deze filosofie en het conceptuele aspect dat WONDR toepast in hun museum. De foto’s en video’s van een dienst of product die mensen posten op social media, ook wel user-generated-content genoemd, wordt beschouwd als gratis reclame voor bedrijven! Dit is een win-win voor de Instagrammer of influencer en een bedrijf. Deze vorm van communicatie genereert mogelijk naamsbekendheid en exposure voor een merk.

Contact us!

Wil jij met je merk interactie, naamsbekendheid en exposure genereren en ben je nieuwsgierig geworden naar meer mogelijkheden? Via ons label Experience kunnen wij een passend concept voor een pop-up (store/experience) creëren, speciaal voor jouw merk, product of dienst. Kom in contact en stuur ons een mail via seeyou@superminds.nl of bel ons op 073 658 00 90.

No Comments

Leave a Reply