KROON BIER - Superminds

KROON BIER

Bij Kroon Bier doen ze het graag allemaal nét even wat anders dan de rest. Stel: je bent een tapper op zoek naar een lekker biertje voor op je tap. Dan heb je geen zin in gedoe, toch? Bij Kroon Bier introduceerden ze daarom de nieuwe manier van bier bestellen. Kroon is het kwaliteitspilsener dat je met je mobiel, tablet of laptop vandaag bestelt en morgen tapt. Snel, simpel en altijd voor de beste prijs. Of je nu twee of tweeëntwintig fusten bij ze bestelt. En aan contracten doen ze niet. Wel de fusten, maar niet de lasten dus.

Om bovenstaande overtuiging te introduceren in de markt bij de juiste doelgroep wilde Kroon Bier een ludieke campagne niet op, maar rondom de Horecava in Amsterdam. In samenwerking met Today is Canday realiseerden wij daarom een spraakmakende guerilla marketingcampagne waarbij gold: ‘Instappen = biertappen’. Een ludieke shuttleservice van het station naar de Rai waarbij bezoekers van de Horecava tijdens de rit snel en simpel uitleg kregen over de voordelen van bier bestellen bij Kroon Bier. Voor de campagne gold dat deze effectief én meetbaar moest zijn. En daarom namen we van alle gebruikers van de shuttleservice hun naw-gegevens op, waarbij ze automatisch kans maakten op gratis fusten bier. Wie wil dat nu niet? Daarnaast ontvingen alle bezoekers van de Horecava een bierviltje met daarop een unieke kortingscode zodat we direct konden meten hoeveel mensen er via deze campagne uiteindelijk alsnog bestelden. Het resultaat was boven verwachting, succes gegarandeerd dus!

Welcome SUPER-member!

Bevestig je inschrijving via de link in je mail!

Check ook even je spambox.

BECOME A SUPER-MEMBER!

Ontvang onze Members-Only Monthly Mail, dé must have marketing newsletter met tips, tricks, trends en topartikelen die je niet wilt missen.