Future Thinking - Superminds

WHY

Bij SUPERMINDS weten we: the future is NOW. Niet wachten dus totdat de concurrent je te slim af is, of meelopen met de rest. Vooruitlopen juist, met een scherpe blik op innovatie met de nieuwste tools en technieken die je in staat stellen om je doelgroep op een dusdanige manier te boeien en binden waardoor niet alleen klanten maar juist merkfans ontstaan. Pas dan ben je koploper, een merk met visie, een organisatie waar anderen juist naar kijken.

HOW

In samenwerking met onze future thinking partners uit Amsterdam: Beyond Five implementeren we bij steeds meer bedrijven en merken met visie, concepten die aanzetten tot actie door middel van innovatieve technieken als Virtual Reality, Augmented Reality en Artificial Intelligence. Interactieve- en technisch intelligente manieren om bijvoorbeeld te onboarden, adverteren, verkopen, trainen en activeren. In onze concepten en campagnes maken we vaak gebruik van deze middelen door ze te integreren in het totale concept. Zo creëren we een ervaring die een enorme impact heeft op je doelgroep.

Dompel je onder in een compleet andere wereld waarin alles mogelijk is. Door gebruik te maken van Virtual Reality krijgen je productlanceringen, presentaties, promoties en personeelswervingen een totaal andere en vooral interactieve beleving. Weten hoe we dat doen?

Met de inzet van Augmented Reality hoef je de deur niet meer uit. Vanuit het comfort van je huiskamer plaats je de nieuwe bank, kleur op de muur, of keuken, zo via je smartphone in huis. Scannen, plaatsen, kijken, kopen. Makkelijker kan het niet. De mogelijkheden zijn oneindig. Weten welke?

Met Artificial Intelligence halen we het kunstmatige ‘koppie koppie’ in huis. Met behulp van AI kunnen we geweldige analysetechnieken ontwikkelen om de juiste potentiële klanten te bereiken, precies op het juiste moment, met de juiste inhoud, op het juiste kanaal. Juist! Maar hoe dan?

WHAT

Onze Future Thinking tank is nooit leeg. Van VR onbaording programma’s tot interactieve wachttherapie. Onze knappe koppen weten er wel raad mee.

Check out these cases. You’re in for a treat.

IF YOU DON’T TRUST US, TRUST THEM

COOL STUFF

THE LIVECARD

Vernieuwend communiceren via Augmented Reality kan middels The Livecard waarmee we een persoonlijke boodschap van een bedrijf, persoon of merk tot leven brengen. Speciaal voor je personeel, gasten, consumenten, opdrachtgevers, of relaties hebben wij in samenwerking met onze strategische partners BeyondFive the Livecard ontwikkeld. Een slimme Augmented Reality oplossing in 3D. Want ook in tijden waar je elkaar wat minder makkelijk kunt treffen, zeker in groepsverband, is het juist prettig om op een bijzondere manier met je doelgroep in contact te blijven en een spraakmakende herinnering achter te laten.

MOCKUP_Livecard-DM-5

We brengen de persoonlijke boodschap van een organisatie of merk echt tot leven met deze originele oplossing. Denk maar eens aan je kerstwens, of nieuwjaarsboodschap. Maar ook voor bijvoorbeeld een virtuele wine tasting, merkactivatie of productpresentatie is the Livecard een ideale uitkomst. De mogelijkheden zijn eindeloos. Omdat je the Livecard met een slimme QR-code in je e-mails kunt plaatsen of als sticker op elk gewenst product of item kunt toevoegen en tot leven kunt laten komen. Voor het realiseren van deze boodschap vindt er een opnamedag plaats desgewenst in de buurt van het bedrijf of op locatie. Vervolgens zetten we deze video of video’s om naar 3D middels de laatste technieken. Uiteraard zijn specifieke wensen op maat geen enkel probleem en bespreken we graag de oneindige mogelijkheden. Zo hebben we al vele bedrijven mogen helpen, van de Arbodienst tot een wijnimporteurschap; voor elke boodschap biedt the Livecard een originele oplossing.

COOL STUFF

LET'S PLAY

Musea en tentoonstellingen zoeken steeds meer meetbare- en creatieve interactie met hun publiek. Het vergroten van de beleving zorgt voor een langer verblijf en een intensere band met de kunst of kunstenaar. Een langere verblijfsduur zorgt ervoor dat de kunst of een expositie welke een verhaal vertelt, beter wordt begrepen. Elke verhaallijn heeft haar eigen dynamiek en vaak een eigen doelgroep. Door middel van Augmented Reality kunnen we extra beleving en storytelling toe voegen aan een kunstwerk of expositie, waardoor het verhaal echt tot leven komt en het publiek verrast. De traditionele uitlegbordjes naast kunstwerken steken we in een compleet nieuw digitaal jasje.

Tijdens de Museumnacht werd door onze collega’s in Amsterdam, ’s werelds eerste digitale pop-up museum met Augmented Reality in een metronetwerk gerealiseerd: de Let’s Play Gallery. Via Augmented Reality scanden bezoekers de kunstwerken met hun smartphone of een ander mobile device. Bezoekers kregen hiermee direct aanvullende informatie over de werken en de makers.  Met een upcoming Talent Contest konden bezoekers direct stemmen op hun favoriete kunstenaar of artwork. In totaal deden maar liefst 40 kunstenaars verdeeld over 58 schermen op 3 pleinen en het Centraal Station mee die middels Augmented Reality uitleg gaven over hun kunstwerk of hun werken tot leven lieten komen. The Art of Digital werd hiermee letterlijk getoond.

COOL STUFF

VIRTUAL SHOWROOM

De wereld om ons heen verandert. Online verkopen nemen een vlucht. Het is noodzaak om je online te onderscheiden van je concurrent. Ook het creëren van beleving in e-tail is belangrijk. Je doelgroep zit ook wegens Covid-19 erg veel thuis. Thuiswerken is sinds 2020 de norm en het gemak van online shoppen is explosief gegroeid. Men gaat minder snel nog naar de fysieke winkel, maar bestelt liever veilig online. Echter, online winkelbeleving en persoonlijk advies ontbreekt nog veelal. Beleving is emotie en emotie doet kopen. Daarom hebben onze knappe koppen uit Amsterdam een conversie verhogende oplossing ontwikkeld, waarbij de consument het product ‘fysiek/emotioneel’ kan ervaren en ook nog kan zien hoe het bij hen thuis staat.

De Virtual Showroom; een online 360 product experience store waarbij je je waant alsof je in de winkel zelf aanwezig bent. Zo kun je je 360 graden door de ruimte bewegen, op producten inzoomen en ze ervaren middels augmented reality. Het werkt heel simpel, kies een ruimte om te verkennen. Krijg visuele informatie over producten en hun unique selling points. Selecteer producten, kies zelf de uitvoering en kleur en bekijk de productomschrijving. Scan vervolgens de QR-code op de productkaarten en bekijk het product in je eigen omgeving middels augmented reality. Positioneer je organisatie als innovatief merk en voeg die beleving toe. De Virtual Showroom biedt namelijk vele voordelen, want naast dat we waardevolle data genereren uit het klik- en zoekgedrag van je online bezoeker, trekken we op deze manier ook meer online bezoekers en wordt de buyer experience heel anders ervaren. Het gebruiksgemak wordt geoptimaliseerd en de kans op retourzendingen gereduceerd. Op deze manier creëren we een stevigere band met de koper en maken we van een koper een trouwe klant.

COOL STUFF

ONBOARDING

Alice is je virtuele collega in het onboarding proces van je nieuwe medewerkers. Middels deze virtual reality app kunnen we ervoor zorgen dat nieuwe medewerkers op een innovatieve, maar toch persoonlijke manier benaderd worden. Bovendien vertelt Alice jouw corporate identity story altijd op de juiste manier zonder een gekleurde versie hiervan over te brengen. Doormiddel van een 360 video in VR geeft jouw persoonlijke assistente Alice een rondleiding door jullie kantoor. Ze neemt je mee door de mogelijkheden en voordelen van jouw organisatie. Alice belicht onderdelen uit jullie bedrijfs-DNA en enthousiasmeert met een wervingsverhaal waarom juist deze nieuwe persoon zich zou moet aansluiten. Ze benoemt zoal de mogelijkheden die je hebt als nieuwe collega en onderschrijft de benefits van je organisatie. Door middel van de inzet van 360 graden video wordt de gebruiker in staat gesteld om zelf rond te kijken in jouw corporate omgeving. In elke afdeling waar Alice je potentiele nieuwe medewerker mee naar toe neemt worden er door een toekomstige collega vragen gesteld of informatie gegeven over de bewuste discipline.  Aan de hand van je antwoorden wordt de volgende video geladen die je uiteindelijk meeneemt naar de aanmelding. Op deze manier wordt er al een natuurlijke intake gehouden zonder dat hier extra inspanning van je organisatie voor wordt gevraagd.

Het is mogelijk om hier een uitbreiding aan toe te voegen middels gamification. Specifiek kan de effectiviteit van de genomen beslissingen hierdoor goed in beeld worden gebracht.  Ook kunnen er tijdens het spelen emoties worden opgeroepen. De kandidaten kunnen onder druk worden gezet, waardoor er kan worden beoordeeld hoe zij met deze druk omgaan. Alle acties worden vastgelegd en gemeten. Hierdoor krijg je als bedrijf in een korte tijd inzicht in de competenties en vaardigheden van potentiële kandidaten. Zo kun je, op basis van deze uitslagen, snel zien welke kandidaat het beste bij de baan en je organisatie past. Ook belonen kan via de Alice Onboarding App. Activeer bijvoorbeeld je collega’s op het aandragen van nieuwe collega’s door ze te belonen met mooie prijzen. Heeft een collega een nieuwe collega aangedragen die door de ballotage komt dan mag deze de spin en win game spelen. Of laat de kandidaat de kennisquiz uitvoeren nadat ze de rondleiding van Alice hebben afgerond en alle informatie tot zich genomen hebben waarbij ze kans maken op leuke prijzen. Hebben ze alle vragen goed beantwoord dan mogen ze draaien voor een prijs.  De kandidaat wint altijd een uitnodiging voor een sollicitatie. Maar ze kunnen eventueel ook kans maken op een vakantie voordat ze beginnen aan hun nieuwe job binnen jouw organiatie.

COOL STUFF

RETAIL ACTIVATIE

Retail activatie wordt nog interactiever met de inzet van Augmented Reality. Onze strategische partners van BeyondFive bedachten een spraakmakende activatie geïnspireerd op de 65ste verjaardag van Dick Bruna’s Nijntje. Simpel in zijn eenvoud maar daarom juist erg effectief is bijvoorbeeld de interactieve verjaardag aftelkalender. De aftelkalender beslaat bijvoorbeeld een periode van 10 dagen waarbij er elke dag een nieuwe aanbieding of verrassing vrij komt, die alleen op die dag geldig is. Men kan dit ontdekken door de QR-code van die dag te scannen eenvoudig met je smartphone.

Zo tellen we af naar 21 juni, de dag dat Nijntje echt jarig is. Op deze dag is het groot feest bij de Bruna’s. Zo trakteert Nijntje
op verschillende kortingen en zijn er verschillende activiteiten voor kinderen zoals de Nijntje verjaardag kleurplaat. Kleur ‘em in en breng jouw ingekleurde Nijntje zelf tot leven in Augmented Reality. Upload jouw creatie in de galerij, verzamel de meeste likes en win een beeldje van Nijntje in jouw creatie. Maar je kunt Nijntje ook tot leven laten komen via je eigen T-shirt. Of bij aankoop van Bruna producten diverse stickers ontvangen van alle vriendjes van Nijntje. De stickers kunnen in een album worden geplakt en middels AR weer tot leven komen. Wanneer alle stickers zijn verzameld wordt het één gezamenlijk verhaal, maar tevens een Augmented Reality film! De mogelijkheden zijn eindeloos en immens populair.

COOL STUFF

GET THE PICTURE

Een band met je klant. Loyaliteit opbouwen is de basis om van klanten, merkfans te maken. Meerwaarde bieden in de vorm van incentives weggeven kan een middel zijn om dit te realiseren. Met de ‘Get the Picture’ spaaractie spelen we in op het winterseizoen waarvoor geldt dat veel huishoudens weer spelletjes en puzzels uit de kast trekken. We combineren een offline-ervaring met die van een online om zo tot een total brand experience te komen en bovenaan de breinpositie van je doelgroep te blijven.

Picture vrijstaand 02

Wanneer er een aankoop wordt gedaan in de winkel ontvangt men een zakje met puzzelstukjes. Spaar alle puzzelstukjes om zo de puzzel compleet te maken. Met easy access app kan men de QR-codes scannen die verspreid op de puzzel zichtbaar worden wanneer je de puzzel steeds weer een stukje verder legt. In Augmented Reality kun je vervolgens bijvoorbeeld de dieren in de dierentuin ontdekken. Wanneer de puzzel compleet is dient deze als marker en wordt bijvoorbeeld gratis entree in de dierentuin unlocked. Natuurlijk kan elk gewenst thema passend gemaakt worden in deze spaaractie zoals bijvoorbeeld: musea, pretparken, dierentuinen, voetbal/EK en de GP Zandvoort, de mogelijkheden zijn eindeloos.

Welcome SUPER-member!

Bevestig je inschrijving via de link in je mail!

Check ook even je spambox.