Digital Revolution - Superminds

WHY

Al jarenlang verstaan wij ons vak als het gaat om online marketing. Creativiteit mag namelijk the key to the kingdom zijn, maar data = king baby!

Een creatieve benadering is dus één ding. Maar wanneer je dit niet meetbaar kunt maken, sla je vaak alsnog de plank volledig mis. Niet voor niets is ons credo dus:

CREATIVITEIT x DATA = IMPACT MET RESULTAAT

HOW

Hoe we aan relevante data van jouw merk of organisatie komen? Door inzet van diverse online marketingtools waarbij we heldere inzichten krijgen in je conversie, zichtbaarheid en vindbaarheid. En met die inzichten kunnen we vervolgens strak gaan sturen op targets. Op die manier werken we als het ware in een trechter, (of funnel voor de jargonlovers onder ons) naar een onvermijdelijk en doelgericht resultaat.

Wanneer je je merk of organisatie online onder de aandacht wilt brengen, begint het bij zichtbaarheid en vindbaarheid. Hoe makkelijk komt jouw doelgroep bij jouw site uit? Wij zorgen voor een toppositie middels SEO/SEA. Hoe we dat precies doen?

De vraag is al lang niet meer of je als bedrijf of merk aanwezig moet zijn op social media, de vraag is hoe goed je dat doet. Wij zorgen ervoor om voor jouw organisatie meer volgers, betrokkenheid en leads te generen. En dat doen we vaak nét even wat anders dan anders. Hoe?

Van buyer-journey tracking naar customer-journey experience. Hoe leiden leads tot conversie? Of hoe optimaliseer je je webshop? Eyetracking, button colors, neuromarketing, alles trekken we uit de kast om voor optimaal rendement te gaan van jouw online organisatie.

WHAT

Vanaf dag 1 mochten wij voor diverse mooie merken en organisaties lef tonen op het internet met onze gewaagde aanpak in het online marketing speelveld. En met resultaat! Met een kleine greep uit onze Digital Revolution portfolio presenteren we graag de volgende SUPER-cases. Read em and weep!

IF YOU DON’T TRUST US, TRUST THEM

COOL STUFF

SENNHEISER

Bij Sennheiser willen ze de toekomst van audio vormgeven door unieke geluidservaringen voor hun klanten te creëren. De wereld van audio kan nieuwe manieren van luisteren, indrukwekkende geluidservaringen en kippenvelmomenten bieden: bij Sennheiser willen ze elke dag uitblinken in het vormgeven van dergelijke ervaringen. Sinds de oprichting van het bedrijf ruim 75 jaar geleden, zijn ze een van ’s werelds meest toonaangevende fabrikanten van hoofdtelefoons, luidsprekers, microfoons en draadloze transmissiesystemen geworden.

En daar wilden ze graag hun (potentiele) doelgroep op een interactieve manier kennis mee laten maken. Ze vroegen SUPERMINDS om een creatieve campagne te bedenken om één van hun headsets: de MB660 specifiek onder de aandacht te brengen. De campagne moest 100% meetbaar zijn en zorgen voor een viral effect. Wij bedachten een social mediacampagne in de vorm van gamification. Een online game waarbij je je luister- en kijk skills op de proef moest stellen om zo kans te maken op een eigen MB660 headset met active noise cancelation. We bouwden een veilige applicatie compatible met Facebook. Om het spel te kunnen spelen hoefde je enkel toestemming te geven met je profiel van Facebook. Hierdoor gaf je tevens toestemming om eenmalig gemaild te worden door Sennheiser. Wanneer je het spel na afloop nogmaals wilde spelen hoefde je enkel de game op je eigen tijdlijn te delen zodat je vrienden hier ook kans op konden maken. Resultaat: het spel werd ruim 9.800 keer gespeeld en had een ongekend uniek bereik van ruim 213.000 mensen. Uiteindelijk is de game in 9 verschillende landen uitgebracht in een social gamification campagne.

COOL STUFF

ALMA

Restaurant Alma, brak direct na opening al alle records. Met een gezellige Bodega beneden en hun fine dining restaurant boven, had de Lind in Oisterwijk er eind 2019 een verschrikkelijk goed restaurant bij. Een met ambitie, drive en oog voor the bigger picture. Want na slechts een maand open te zijn, volgden al snel een nominatie voor ‘Fromager van het jaar’, een vermelding in de ‘Lekker’, een vermelding in de Michelingids voor de Bib Gourmand en diverse culinaire on- en offline recensenten gaven zeer hoog op over de uitstekende service van Malou en haar team en de voortreffelijke culinaire hoogstandjes van Wouter en zijn brigade. Wat een goede ondernemer onderscheidt van een goede chef of -gastvrouw, is visie. Een vooruitziende blik en de durf en drive hebben om voorop te lopen voor de menigte uit.

alma 2020 - © Pieter D'Hoop-239
alma winter 2020 - © Pieter D'Hoop-34

En daar hebben wij Restaurant Alma bij mogen helpen, al vanaf dag één verzorgen wij hun social media marketing en denken we mee in activerende online marketingcampagnes waarbij hun volgers en soon to be volgers getriggerd worden om te interacteren met Alma. Hoe we van volgers, fans maken. Daar zijn we goed in. En toen Alma wegens Covid-19 slechts een paar maanden nadat zij hun deuren voor het eerst hadden geopend, alweer moesten sluiten, was snel schakelen en blijven gaan voor kwaliteit een harde vereiste. Zij startten een kwalitatief hoogstaande take-away and delivery op en SUPERMINDS zorgde voor de online bekendheid hiervan. Binnen no-time had Alma het zo druk, dat ze met timeslots moesten gaan werken en online ‘vol’ zaten mede dankzij de impact van online marketing.

COOL STUFF

DUCA DESIGN

DUCA Design particulieren maar ook bedrijven bij het realiseren van al hun interieurwensen. Met een team van professionals stylen en richten zij elke gewenste ruimte in zowel binnen- als buitenland voor hun opdrachtgever in. Voor DUCA Design geldt; van tekentafel tot droominterieur; DUCA Design realiseert het. In hun Inspiration Room in Eindhoven is het mogelijk om de nieuwste verlichting, decoratie, raambekleding of meubilair te shoppen. Maar wil de klant van A tot Z ontzorgd worden, dan staan de interieurarchitecten van DUCA Design voor ze klaar om het totale project uit handen te nemen.

Na 10 jaar vond directeur/eigenaar Daan Geenen het tijd worden dat zijn bedrijf, voormalig D!Zit toe was aan een totale rebranding en herpositionering. De toevoeging van online marketing was hierbij van groot belang. Dus naast dat SUPERMINDS een nieuwe naam en uitstraling ontwikkelde, hebben we veel tijd en zorg gestoken in het uitkristalliseren van de juiste cross mediale aanpak. Naast het vervaardigen van een nieuwe website, is SUPERMINDS als Marketing On Demand Online Partner onder andere verantwoordelijk voor de SEO-resultaten en Social Media Marketing van DUCA Design. We schakelen maandelijks op content, planning en realisatie en sturen continu proactief op resultaat.

COOL STUFF

AMSTERDAM HAIR INSTITUTE

Amsterdam Hair Institute is hét instituut voor revolutionaire haartransplantatie techniek. Amsterdam Hair Institute is een dochteronderneming van Hairworld Istanbul, beiden partners van SUPERMINDS, welke sinds 2006 toonaangevend is binnen de wereldtop van de haartransplantatietechniek en uitvinder is van de revolutionaire en buitengewoon succesvolle FUE CT haartransplantatie techniek. Met een aantoonbaar slagingspercentage van maar liefst 97% na een enkele behandeling, zijn zowel AHI als HWI de sterkste haartransplantatie-klinieken van zowel Nederland als Turkije. De uitgebreide ervaring en het fenomenale succespercentage van HWI worden bij Amsterdam Hair Institute dankzij de mesenchymale stamceltherapie nog eens versterkt.

Online vindbaarheid en zichtbaarheid is van cruciaal belang voor Amsterdam Hair Institute. Zeker omdat de dochteronderneming van Hairworld Istanbul nog relatief nieuw en dus onbekend was. SUPERMINDS zorgde eerst voor een passende brand identity in de vorm van huisstijl en logo-ontwikkeling. Daarna bouwden wij een geoliede mobile first website met aan de achterkant een optimale SEO-inrichting. Als Marketing On Demand Online partners staan we zowel Amsterdam Hair Institute als Hairworld Istanbul dagelijks bij in het optimaliseren van hun online vindbaarheid, zichtbaarheid en conversie met meetbare resultaten. Snel en flexibel schakelen is vooral voor deze branche erg belangrijk, iets wat ons team goed aanvoelt en in mee beweegt. Zo ontstaat een gelijkwaardig partnership voor de lange termijn.

COOL STUFF

ACER COMPUTERS

Als één van de vijf grootste concerns ter wereld in de verkoop van desktop- en laptopcomputers, servers, opslag, displays, led-tv’s, randapparaten is Acer een absoluut global A-brand. Taiwanees van oorsprong maar met een grote basis in de BeNeLux en Europa, blijft Acer zich continu opnieuw uitvinden. Acer is een veelgebruikt merk in de gaming industry, maar ook zeer vooruitstrevend in hun e-businessoplossingen voor de zakenwereld, regeringen, onderwijs en thuisgebruikers.

En daarom kwam Acer bij SUPERMINDS met de vraag om onze expertise in te zetten bij de lancering van een nieuwe service waarbij de online buyer- and customer journey experience optimaal moet worden neergezet. Binnenkort volgt de launch van dit project en kunnen wij je hier meer van laten zien. So please come back in a short while!

COOL STUFF

DE NOTENMAN

Bijzondere tijden, bieden ook weer nieuwe kansen. En dat zag Fedor Derks, ook wel bekend als dé Notenman al heel snel in. Want als rasechte marktkoopman met een succesvolle marktkraam in vers gebrande noten en gedroogde zuidvruchten in binnen- en buitenland, wachtten Fedor de consequenties van de eerste Covid-19 golf niet af, maar stapte proactief naar SUPERMINDS met de concrete vraag: maak van mijn offline marktkraam een online webshop en zorg dat ik zichtbaar en vindbaar ben in met name Nederland en België.

We ontwikkelden eerst een passende brand identity die we vervolgens door vertaalden naar een easy to use webshop. We realiseerden een social media marketingplan en gingen aan de slag met search engine optimization. Door middel van onlineadvertenties zoals Google ads zorgden we voor een directe en relevante link naar de webshop. Op social media vulden we de feed met prikkelende content en koppelden dit aan social shopping. Resultaat: klanten die niet langer op de markt hun producten konden kopen, vonden de weg weer naar de Notenman en bestellen nu 24/7 online. Daarnaast trok de Notenman een bredere doelgroep aan uit andere steden waar hij voorheen helemaal niet bekend was. De Notenman verkoopt zijn producten inmiddels succesvol online in binnen- en buitenland.

Welcome SUPER-member!

Bevestig je inschrijving via de link in je mail!

Check ook even je spambox.