Superminds - Virtual Reality

Met de komst van Virtual Reality is er een nieuwe innovatieve vertaalslag gemaakt in de marketingmix. Door middel van het creëren van Virtual Reality content zoals animaties, video’s of interactieve presentaties krijgt het een extra activerende dimensie en daardoor heeft het een grote aantrekkingskracht. Zo wordt een reguliere banner op een website vaak niet meer bewust waargenomen, terwijl een Virtual Reality advertentie direct de aandacht trekt. Je wordt als het ware omringd door een virtuele omgeving waarbij er geen afleiding van buitenaf is wat een ideaal uitgangspunt is voor commerciële toepassingen, maar ook voor bijvoorbeeld onboarding programma’s. De mogelijkheden met Virtual Reality marketing zijn eindeloos en steeds relevanter.

Denk bijvoorbeeld aan de Covid-19 situatie waarbij je minder makkelijk fysiek een winkel in liep. Door middel van computeranimatie creëren we een 360 beeld waarin de (online) bezoeker ongehinderd volledig rond kan kijken in onze Virtual Showrooms zonder storende elementen in beeld. We vergroten de real experience door 360 graden video toe te voegen waardoor er echte locaties, objecten en mensen in beeld komen. Ook 3D product visualisatie is een effectief voorbeeld van VR marketing. Computermodellen worden direct zichtbaar in elke gewenste omgeving en producten die niet aanwezig zijn of zelfs nog niet bestaan zijn al zichtbaar in de virtuele wereld, autodealers maken bijvoorbeeld gebruik van Virtual Reality om nieuwe modellen virtueel te introduceren bij de klant.

Met VR controllers is het mogelijk om je virtuele omgeving te manipuleren. Het draait bij Virtual Reality marketing om de betrokkenheid van je potentiële klant te intensiveren. Jouw klant zit als het ware ‘aan het stuur’ en heeft een gevoel van controle over de commerciële boodschap. Denk aan een 3D model van een auto, met deuren die op commando openen en sluiten, of een virtuele tour door een vakantiehuis. Maar ook gamification in VR vorm kan een erg effectief promotiemiddel zijn. De game moet de juiste balans vinden tussen jouw commerciële boodschap en een onderhoudend spel. Onze Virtual Heroes gaan hierbij geen uitdaging uit de weg!