Creative Madness Content - Superminds

EFFECTIVE COPY

Het draait niet om zenden en ontvangen, maar om begrijpen en verbinden. Daarbij is weinig zó effectief als een sterk staaltje copy. Dat is het lekkere van… Albert Heijn. Dat zeg ik… Gamma. En zo zijn er nog tal van voorbeelden waar je bij het lezen of horen van een paar woorden direct begrijpt om welk merk het gaat. Merken met een herkenbare tone of voice hebben een verbal identity. Zoals je de kleur van rood associeert met Coca-Cola en roze met die van… SUPERMINDS!

Waar we een kleine twintig jaar geleden nog vaak een hoop informatie in lange teksten voor merken wilden proppen, leven we nu in een tijd waarin jouw doelgroep dagelijks wordt overladen met content in allerlei soorten en maten en is het voor merken en organisaties dus belangrijk om direct to the point te komen; met effectieve copy dus! Tegelijkertijd vertellen bedrijven anno tegenwoordig graag het verhaal achter hun merk; hun purpose, bijvoorbeeld middels storytelling, en daar zijn nog altijd langere teksten voor nodig. Vinden onze copykanjers bij SUPERMINDS ook erg fijn!

CREATIVE CONTENT

Als Data de King is, is Content de absolute Queen. Want zonder inhoud geen boodschap. Om jezelf als merk of organisatie écht te onderscheiden van de concurrent zul je een stukje authenticiteit moeten overbrengen naar je klant, je consument om uiteindelijk je merkfan te bereiken. We nemen als voorbeeld Red Bull. De content van dit energiedranken merk gaat niet over de smaak van hun drankjes, het gaat over energie, adrenaline en over tot het uiterste gaan. Het gaat om de juiste associatie die je bij je merk weet op te roepen, door de inzet van originele content. Je merk tot leven laten komen door bijvoorbeeld storytelling is een middel wat we veel toepassen. Creativiteit is hierbij de onderscheidende factor. Waar platte tekst met beeld één is, maken wij er met video of bijvoorbeeld Augmented Reality drie van. Verrassen, verbazen, ontroeren en triggeren is wat we doen bij het creëren van doeltreffende content. Of dit nu voor social media, websites, (interactieve) magazines, bedrijfspresentaties of complete activatiecampagnes van A tot Z is, voor alles geldt zonder spraakmakende content, geen kans van slagen.

Welcome SUPER-member!

Bevestig je inschrijving via de link in je mail!

Check ook even je spambox.