STRATEGIE EN POSITIONERING
Bij strategie en positionering kijken we naar de identiteitsaspecten van je merk of organisatie. Deze identiteit met specifieke kenmerken moet relevant zijn voor je klant en je merk onderscheiden van je concurrent. Oftewel; hoe wil je dat je potentiële klant je ziet. Een sterk merk-DNA is de eerste stap naar ondernemingsgroei. Wanneer je merk zich niet op de goede manier positioneert zijn er een tweetal zaken die mis kunnen gaan. Ten eerste, je producten of diensten bereiken niet de juiste doelgroep. Geen duidelijke positie in het merkenlandschap zorgt voor verdwaalde bezoekers die niet weten of je merk iets voor ze is. Ten tweede, je mediamix is niet in lijn met de platformen waarop je merk wordt bekeken. Op het moment dat de mediakeuze niet aansluit op je positionering adverteer je dus eigenlijk voor niks. Met andere woorden, positionering is een vak apart en vereist de precisie van een partner als SUPERMINDS. Samen starten we tijdens een heldere strategische sessie met het in kaart brengen van de blauwdruk van jouw bedrijfs-DNA. Dit vertalen onze strategen vervolgens naar een positioneringsplan waarbij je de koers voor jouw organisatie in één keer heel duidelijk in kaart hebt